Váltó probléma megszüntetése

Amíg megvolt az E61 történt egysmás. Rémlik az automata váltó cserés poszt végén egy szösszenetnyi panasz? Szerencsére megoldódott minden probléma.
130994974_421379952338295_3370262545201673225_n.jpg

130994975_1347975622201911_5658477617527156361_n.jpgAz egyik és legzavaróbb probléma az volt, hogy állandóan letiltogatott az automata váltó. Pontosabban akkor csinálta, amikor próbáltam dinamikusabban közlekedni és neki ez nem tetszett. Nagypapásan a világból kiment minden gond nélkül. Pár hibakód olvasás után arra jutottam, hogy leszedetem a chippet. A hibát, illetve a jelenséget akkor produkálta, amikor a nyomaték meghaladta a gyári 560Nm értéket. Csak én gondolom, de lehet rosszul, hogy nem lett hozzá írva az új (pontosabban másik) váltó. Viszont amint visszakerült az előző program, bárhogy is közlekedtem, semmi rosszat nem produkált. Tette a dolgát, ahogy azt kell. Nagyon nagy öröm töltött el, hogy legalább nem kell megint mélyen a zsebbe nyúlni.

130967736_174996174321043_3991537064075697451_n.jpg Ezek után még mindig volt egy kis gond: Szomorú de a sok kilométer, a 12 év és a sok izzadás (esetleg gyűrű) megtette negatív hatását a kormány bőrre nézve. Nagyon csúnya volt, néhol már vált el. A gyári váltófüles Individual kormányt lecseréltem egy egyszerű sport kormányra. Mivel azon nem voltak váltófülek így nem lehetett az automata váltót se "S"-be, ami a sport mód és nem lehetett "M"-be sem használni, mert vissza rakta magát "D"-be ami a sima előre fokozat csúnyán mondva. Először nem is gondoltam, hogy a váltófülek hiányoznak neki, mert fórumon olvastam olyanról, hogy kábelszakadás is csinálhatja ezt a jelenséget. Ám amikor vissza lett rakva, bebizonyosodott az első elmélet és már lehetett is csapatni.

Ez a 6HP26Z S2TBa nevű sport váltó elég rendesen ette az idegeimet, de szerencsére minden rendbe jött a maga módján és azóta is tökéletes teszi a dolgát, amire megtervezték.

A chip leszedéséért, pontosabban a motorvezérlő program cseréjéért nem kellett fizetnem.

A kormány újrabőrőzését az SG-Kormány csinálta 45.000 forintért, mellyel tökéletesen meg vagyok elégedve.

 

Kormány csere:

Egy kis segítség annak, aki nem tudná hogyan kell:

1. Áramtalanítsuk az autót, hogy a légzsák eltávolítása miatt ne legyen hibaüzenetünk

2. A kormány alján van egy rés, ahova be dugunk egy csavarhúzót, ez megnyom egy szerkezetet, ami elengedi a légzsákot. Ha nem engedte el teljesen, nem nyomtuk be elég erőse

3. Lehúzzuk a csatit a kormány átvezetőből

4. 15-ös kulccsal leszedjük a légzsák alatti csavart. Érdemes legalább közepes "krovát" használni az erőkar végett.

5. Másik kormány felrakása ugyan ez, csak fordított sorrendbe!

Részletesebb szétszedési tanácsokért keressetek üzenetben.

131335704_400156161103777_3909275087482385232_n.jpg

127250574_1535392783325527_1644907603113913738_n.jpg