Itt a vége, fuss el véle...

Szokták mondani, hogy kétszer örülünk egy autónak: először amikor megvesszük, másodszor amikor eladjuk. Az én esetemben is így volt. A linket tekintve, ez egy másik blog, de mégis a Venom, a venombmw.blog.hu folytatása. Miről szólt, illetve szól a történet? Egy BMW E61 LCI 535D Individual-ról, melytől érzékeny búcsút vettem:
126899881_167900008333326_1698137530307783605_n.jpg


A döntést lehet, hogy előbb vagy egyáltalán nem kellett volna meghozni. Másfél év alatt rengeteg pénzembe került az autó és mégsem jutottam el odáig, amit elterveztem. A cél az lett volna, hogy a gyári 286 lóerőből csináljunk 500 környékét. A rengeteg probléma orvoslása ami nálam előjött, elvette a kedvem az egész autótól és projekttől. Már csak abban bízom, hogy az új tulajdonosnak nagyobb szerencséje lesz vele, mint nekem. Remélhetőleg már a kritikusabb hibákat kijavítottam. Volt váltócsere, Dynamic Drive szerviz, légrugók is megadták magukat, be is ázott, valamint sok-sok apróság is.

130994974_421379952338295_3370262545201673225_n.jpg

Nehezen, de meghoztam a döntést: Eladom! Ez nem jött össze egyszerűen, de túl vagyok rajta. Az autó mindennel együtt körülbelül 5.5 millió forintomba volt és csak 2.5 millióért sikerült megválnom tőle. Egyszerű a matek, másfél év alatt elúszott 3 millió forint. Mégis ezt láttam a legjobb ötletnek.

127545346_383696532685780_4773119669477184919_n.jpg

Eladás előtt szerettem volna kicsit rendbe rakni az autót, ezért felkerestem egy nagyon jó barátomat Kiskunfélegyházán és megkértem, hogy szánjon rám és Venomra egy napot. Jó pár dolog meg lett csinálva: első lengőkarok cseréje, motortér összes vákuumcső cseréje is megtörtént. Kézifék rendszer is  teljesen fel lett újítva, valamint kapott új motortartó bakokat.

133047448_726971341256352_233719231407544086_n.jpg

Úgy gondoltam, hogy most már meghirdethetem. Úgy is lett, ám még mindig használni kellet és ezzel együtt szintén új problémák léptek fel. Amikor épp a Balaton parton autózgattam, elszakadt egy hosszbordásszíj, mely magával rántotta a másik szíjat is és ennek köszönhetően egy feszítőgörgő is megszorult. Szerencsére még aznap találtam szerelőt és sikerült pár órán belül orvosolni a dolgot új alkatrészekkel.

127531810_486016335705134_3105219565531171559_n.jpgPár nap elteltével hallani lehetett egyfajta kattogó hangot, de néha elhagyta. Annyira nem volt idegesítő, azt hittem valamilyen lemez vagy esetleg szétesett a kézifék. Egyik sem! Nem sokkal később már olyan volt, mintha kalapáccsal ütnék az autót. Nagyon hangos volt, meg is néztek mindenhol és ez elég kellemetlen érzés. A hang jobb hátulról jött leginkább és második körben a diffire gondoltam. A ludas a féltengely volt. Az sem a legolcsóbb dolog, főleg amikor már az emberfia elhatározza, hogy megtisztítja magát a gonosztól, mert nem akar rá többet költeni. De hát az élet nem kívánságműsor, ezt is meg kell csinálni. Persze még azért az intercooler felső csövének ki kellett lyukadni, ezért rendeltem felsőt és alsót is. Amikor elmentem féltengelyeket venni, még 1-2 dolgot hozzácsaptam a rendeléshez, mivel van még mit cserélni, de azt majd az új tulaj szerelője intézni.

A munkadíjak a következőképpen alakultak:

  • Barátom egész napos projektje: 30.000.-
  • Balatonon a munkadíj SOS szervizre (2 szíj és 1 feszítő csere): 40.000.-
  • Kettő darab féltengely csere: 55.000.-

Alkatrészárak kedvezménnyel:

  • GSP féltengely 110.000.- (párban)
  • Intercooler csövek: 50.000.- ( felső és alsó)
  • Első stabilizátorok (kutyacsont): 10-12 között
  • Difi olaj (75W90): 5.000.-
  • Olajteknő tömítés: 10.000.-
  • Kézifék szett: 30.000.-
  • Lengőkar párban: 50.000.-
  • Vákuumcső: 10.000-
  • Motortartó bakok FEBI: 50.000.-
  • SKF feszítő: 12.000.-
  • Gates szíjak: 15.000.-

Ami nem lett kicserélve, az járt mellé. Valamint az olajfogyasztás nem csak a tömítés, hanem a kisturbó miatt is van. Kisturbót garanciával és számlával találtam 60.000-ért, amennyiben a cseredarabot visszaküldöm. Természetesen ez is megy a többi dolog mellé, valamint egy M-es (bontott) hátsó lökhárító is.

127041963_383166293014753_378464488617670548_n.jpgÍgy múlik el Venom és az Ő nálam töltött sztorija is. Persze itt még nem áll meg az élet, mivel kell helyette másik autó. Azt a pénzt amit a Touringért kaptam, egy az egyben szerettem volna másik autóra költeni. Igények szinte már nincsenek és 2.5 millió között rengeteg a lehetőség. Egy fontos szempont volt, hogy a márkánál maradjak. Nem szarakodtam sokat, hamar megtaláltam a következő projektet, mellyel remélhetőleg több szerencsém lesz...

Végszóként szeretném megköszönni mindenkinek a rengeteg segítséget! A jövőben is számítok rátok!

 

133111301_615910089162882_3296459109798166557_n.jpg