A lufik és a Dementorok

Bár nem egyszerre történt, mondhatni nagy időkülönbséggel. A lényegen nem változtat: a szokásos váratlan hibák.
asdfghjhgfdsaasdfghfdsdfghjhgfdsdfgh.jpg


Kezdjük a lufikkal: Az autó gyárilag légrugós, pontosabban csak a hátsó tengely. Így 12 éves korára, nem is csodálkozom, hogy elfáradt a gumi. De nem ez történt, hanem sok por dörzsölte ki a légrugót. Legalább is a látottak alapján nagyon úgy tűnik. Pontosabb a jobb hátsó légrugóm eresztett. Eleinte még felfújta, majd már kevésbé (egyre nagyobb lett a lyuk). Volt olyan eset is, amikor a jobb oldala lent maradt, de a kompresszor csak-csak dolgozott és a bal oldalt felfújta maximumra. Nem volt a legszebb látvány.

Ilyenkor három lehetőség adott:

  1. Átalakítás spirálrugóssá
  2. Bontott légrugó
  3. Új légrugó

107821022_2654057441509389_8961699506250293673_n_1.jpgNem a legegyszerűbb, de talán a legbiztosabb megoldás az első lenne, az átalakítás "hagyományos" spirálrugóssá, de mivel ragaszkodom a gyári extrákhoz, ez az ötlet a süllyesztőbe került.

Első megmozdulásom az volt, hogy keresek bontott légrugót, mert hosszabb távon más a tervem. Lett is volna, de hosszan gondolkodás után, valamint a fórumos beszélgetések meggyőztek: "Meddig fogja bírni?"

Végül maradt a harmadik verzió, azaz veszek új légrugót. Meglepően kedvezményes árakkal kerestek meg, ezért nem is egyet, hanem kettőt vettem 60.000 forintért. Mivel párban cseréltem, ezért az elkövetkezendő időkben csökkentve lett egyel a hibalehetőség, valamint a jó légrugót eltettem vészesebb időkre. Remélhetőleg az átalakításig kibírja. Ha egy évig jó lesz ennyi pénzért, az nekem már tökéletes!

107105195_3186498984760120_8750242539980121541_n.jpgJönnek a Dementorok: Gyönyörű vasárnap volt, szerencsére dolgoznom sem kellett és úgy döntöttünk a párommal, hogy elmegyünk a Balatonhoz fagyizni egyet. Szépen haladunk az R67-es úton, sehol senki hát ráléptem a gázra, majd pár másodperc elteltével egy pukkanásra lettünk figyelmesek. Amit a tükörben láttam, szinte félelmetes volt. Az alábbi történ: lett egy szívódízel autóm, amin maximumra tekerték a "füstcsavart". Mondják úgy is, hogy "ledobta a csövet az intercooler". A nagy nyomás miatt a gyári bilincs szétnyílott és a cső elhagyta rendeltetési helyét. Annyira füstölt, hogy az valami eszméletlen, mintha gumit égettek volna a motorban. Erő szinte egyenlő volt a nullával, pontosabban a 286 lóerőből jó ha a 100 megvolt. Hazaérve egyik barátom segített, kapott másik bilincset és mehettem tovább. De ez nem volt elég annak a csőnek, ezért úgy gondolta pár nap múlva, hogy ő elreped. A füst ilyenkor nem volt brutális, csupán kormolt valamennyit és nagy szívóhang jött elölről. A csere-érett alkatrészt gyári újjal pótoltam, ára baráti 19.000 forint volt.

De a költségesebb problémák csak ezután jöttek...